VluchtelingenWerk Nederland heeft de eerste plek in Houthoff Buruma’s goede doelencampagne Houthoff Heroes behaald en sleept daarmee de hoofdprijs van € 10.000,- in de wacht. De campagne voor VluchtelingenWerk werd gevoerd door Lumine van Uden en Annemarth Hiebendaal, beide advocaat bij Houthoff Buruma en tevens taalcoach voor VluchtelingenWerk.
‘Met onze deelname wilden we een mooi geldbedrag voor VluchtelingenWerk ophalen zodat ze nog meer vluchtelingen kunnen helpen,’ aldus Van Uden. ‘Tegelijkertijd wilden we kantoorgenoten stimuleren om zich ook aan te melden als taalcoach. Als jurist zijn wij dagelijks bezig met de Nederlandse taal, en het geeft veel voldoening om dat in te kunnen zetten bij de hulp van een vluchteling,’ aldus Hiebendaal in het gezamenlijke persbericht van Houthoff en VluchtelingenWerk.
‘We waren sprakeloos toen we hoorden dat de eerste prijs naar ons was gegaan,’ zeggen Elizabeth Bereket en Bryan Gybson van VluchtelingenWerk. ‘We kunnen het geld goed gebruiken voor de aanschaf van nieuwe woordenboeken en trainingen voor taalcoaches. Als we geld overhouden, willen we een dag organiseren voor vluchtelingen en hun taalcoaches.’ Diverse andere medewerkers van Houthoff Buruma zouden zich inmiddels hebben aangemeld als taalcoach, of zijn van plan dat te doen.
Houthoff Heroes is een jaarlijkse campagne van advocatenkantoor Houthoff Buruma. Medewerkers van Houthoff kunnen campagne voeren voor een eigen gekozen doel om daarvoor één van de drie geldprijzen (€ 2.500,-, € 5.000,- en € 10.000,-) in de wacht te slepen. De tweede prijs is dit jaar voor het Ronald McDonald Kinderfonds en de derde prijs voor Stichting Downsyndroom.