Houthoff Buruma gaat per maandag 30 oktober door het leven als Houthoff. De vernieuwde naam en een nieuw logo op de kantoorgevel maken deel uit van een rebranding, waarmee het advocatenkantoor zich op een nieuwe manier wil positioneren in de juridische markt. De nieuwe boodschap: ‘Going Beyond’.
De rebranding en de naamsverandering gaan echt verder dan enkel ‘window dressing’, zegt manager business development Tim de Boer desgevraagd. “Het is een serieuze exercitie. Met alle partners is uitgebreid gesproken over de manier waarop we verder kunnen evolueren.” Het afscheid van de toevoeging Buruma is in die zin een bijkomstigheid, maar ook weer geen onbelangrijke, met het oog op de internationale clientèle: “Houthoff Buruma is in andere talen lastig uit te spreken, dus dit kon eenvoudiger en sterker.” Onlangs vergrootte het kantoor al de internationale aanwezigheid met de aanstelling van representatives in Houston en Singapore.
Met het motto Going Beyond wil Houthoff zowel cliënten als juridisch toptalent prikkelen, geeft De Boer aan. “Hiermee onderstrepen we onze ambitie om een extra stap te zetten voor onze cliënten: we helpen hen vooruit op kritieke momenten met praktische oplossingen voor complexe juridische problemen.”
Daarnaast betekent Going Beyond dat juridische talenten die bij Houthoff willen werken, nog meer hun mannetje moeten kunnen staan. “We ontwikkelen onze advocaten namelijk steeds verder op het gebied van vakmanschap, ondernemerschap, leiderschap en teamspirit,” zegt De Boer. “Het is een dubbele boodschap die we tot nog toe onvoldoende hebben uitgedragen. Al denk ik dat de meeste grote advocatenkantoren hier ook moeite mee hebben.”
Verder ziet De Boer de rebranding als ‘een oproep aan onszelf’ om nog meer kennis te delen meer naar buiten te treden en meer de dialoog aan te gaan met de buitenwereld, ook als het gaat om maatschappelijke vraagstukken. “Dit alles naast de boodschap dat we de beste advocaten, notarissen en belastingadviseurs huis hebben.”
Houthoff lanceert de herpositionering op maandag 30 oktober met een groot intern evenement in samenwerking met het Nationale Opera en Ballet en een uitgebreide reclamecampagne op en rond de Zuidas.