Het Britse advocatenkantoor QualitySolicitors, in oktober vorig jaar gekocht door private equity investeerder Palamon Capital Partners, investeert dit jaar 15 miljoen pond in een omvangrijke reclamecampagne op televisie. Het eerste spotje wordt op 25 maart uitgezonden tijdens de finale van kijkcijferkanon Dancing on Ice.
Daarna zullen verschillende spotjes – gemaakt door reclamebureau Saatchi & Saatchi – in verschillende frequenties en op verschillende zenders worden uitgezonden. In mei worden de spotjes 8000 keer uitgezonden, vervolgens wordt het twee a drie maanden rustiger. Daarna volgt weer een nieuwe blitz.
Volgens Legal Futures is het verreweg de grootste campagne in de geschiedenis van de juridische dienstverlening. Het eerste Dancing on ice-spotje duurt maar liefst negentig seconden, en heeft als pay off For whatever life brings.
De website van QualitySolicitors is vernieuwd en bevat onder andere 300 videotestimonials van klanten. Verder worden nieuwe vestigingen geopend en wordt nieuw personeel ingehuurd. Nu heeft het bedrijf 150 aangesloten franchisenemers met 350 vestigingen, aan het eind van het jaar moeten er duizend vestigingen zijn. Volgens directeur Craig Holt wordt dat aantal gehaald.