AKD is afgelopen donderdag in Londen door The Lawyer uitgeroepen tot Benelux Law Firm of the Year 2018. Het is de tweede keer dat AKD de prijs wint, ook in 2016 viel het kantoor deze eer ten deel. Verder schaart in ander prijzennieuws het Brabantse Holla Advocaten zich in het rijtje Philips, Canon en AFAS door de B2B Marketing Award 2018 in de wacht te slepen.
De recente (Nederlandse) winnaars van de Benelux Law Firm of the Year-award wisselden de afgelopen vier jaar keurig stuivertje. AKD won de onderscheiding al eens eerder in 2016, terwijl de prijs in 2015 en 2017 naar het sterk gegroeide Amsterdamse kantoor Rutgers & Posch ging. Houthoff was dit jaar het tweede Nederlandse advocatenkantoor met een nominatie op zak.
Net als in 2016 prijst de jury van de The Lawyer European Awards de manier waarop AKD zich in de afgelopen jaren ontpopte tot een succesvolle ‘full-service Benelux operation’, aldus het juryrapport. Dit lukte onder meer door de opening van een vestiging in Luxemburg en de inlijving van meerdere juridische en fiscale zwaargewichten vanuit andere grote kantoren.
De omzet nam sinds de strategiewijziging fors toe en volgens The Lawyer steeg de winst per partner bij AKD (PEP) in de afgelopen drie jaar met zo’n 40%. Verder vermeldt de jury dat het kantoor is begonnen met artificial intelligence-experimenten en andere technologische innovaties en dat de salarissen voor advocaat-stagiaires recentelijk zijn gestegen. ‘Clear vision and strategy, and an exceptional year,’ zo is de slotsom.
Kromann Reumert werd bij The Lawyer European Awards uitgeroepen tot European Law Firm of the Year 2018. Een overzicht van alle The Lawyer European Awards -winnaars is hier te vinden.
Holla wint prijs met campagne #dekoplopers
Het in Den Bosch en Eindhoven gevestigde kantoor Holla Advocaten won intussen afgelopen donderdag de B2B Marketing Award voor de campagne #dekoplopers. Eerdere winnaars van deze prijs geïnitieerd door business-to-business marketingbureau spotONvision zijn onder anderen Philips, AFAS en Canon. AFAS was dit jaar opnieuw genomineerd en in de strijd om de award de directe tegenstander van Holla.
Met de #dekoplopers-campagne wil Holla de naamsbekendheid in de Brainport-regio Eindhoven vergroten. Volgens de jury van B2B Marketing laat de campagne ‘op een eigentijdse en toegankelijke manier zien wat succesvolle ondernemers en professionals motiveert’.
Voor de videocampagne werden professionals uit de zakelijke top geïnterviewd in een van camera’s voorziene auto. Afgelopen jaar was tophockeyer Robert van der Horst de chauffeur en daarmee het gezicht van de campagne. Dit jaar is dat zwemmer en Olympisch kampioen Maarten van der Weijden. De jury: “Met de #dekoplopers campagne zet Holla een mooie multichannel case neer met een duidelijke doelstelling en een goede aanpak. De creativiteit van de campagne laat zich onder andere zien in een crossmediale strategie.”