Met de spraakherkenningssoftware van Philips SpeechLive kiest u zelf hoe u te werk gaat: onderweg of op kantoor, met computer of smartphone, zelfstandig of in het team; u kiest hoe uw documenten worden aanmaakt. Nieuw is dat spraakherkenning nu ook in desktop apps gebruikt kan worden.
Philips Dictation heeft als prioriteit om de werkomgeving van professionals te optimaliseren. Van professionele dicteermicrofoons tot workflow-oplossingen, voor elke gebruiker is er een passende oplossing. Recent legde het Philips-team de focus vooral op Philips SpeechLive, de dicteer- en transcriptie cloudoplossing die volledige mobiliteit biedt, ongeacht de werkplaats.
Hans Vergouwen, specialist spraakherkenning en digitaal dicteren bij Kanteff Speech Processing, nam de tijd om enkele vragen te beantwoorden. Hij deelt met ons zijn ervaring en deskundigheid op het gebied van werkcomfort in de juridische sector. Leuk om te weten: De vragen heeft hij met behulp van de spraakherkenning van SpeechLive kunnen beantwoorden, meer spreken en minder typen!
Hoi Hans! Bedankt voor jouw tijd. Wil je het bedrijf eens kort beschrijven?
“Kanteff Speech Processing is al meer dan twintig jaar een specialist in oplossingen voor de verwerking van dictaten en spraak. Analoge en digitale systemen met of zonder spraakherkenning. Een klein bedrijf, maar met een enorm groot netwerk van ondersteunende partijen en daardoor kunnen we heel snel en effectief werken. We merken dat onze klanten deze werkwijze zeer waarderen. Veel klanten brengen dan ook weer nieuwe klanten aan middels mond-tot-mond reclame.
Kanteff Speech Processing is vooral actief binnen de juridische markt, maar ook de medische markt en het verzekeringswezen weten inmiddels de weg te vinden naar de oplossingen die er geboden kunnen worden met de complete SpeechLive oplossing van Philips. Recent hebben we zelfs een aantal makelaars mogen voorzien van een complete oplossing waarbij de SpeechLive app gebruikt wordt tijdens taxaties en bezichtigingen.”
Kanteff Speech Processing bestaat al een tijdje. Wat zijn de sterkte punten van de organisatie?
“Bij ons staat de klant centraal en omdat we een kleine organisatie zijn, is het niet nodig allerlei registratiesystemen te gebruiken. U belt en heeft in de meeste gevallen direct een medewerker aan de lijn die u kan helpen of adviseren. Of het nu gaat om de aanschaf van nieuwe hardware of software, het oplossen van een probleem, het maakt niet uit wie de telefoon oppakt, de klant wordt altijd geholpen. Geen lange wachttijden, gewoon direct actie!”
Hoe helpt digitaal dicteren om dagelijks efficiënter te zijn?
“Ik denk dat veel mensen niet weten hoe effectief spreken kan zijn ten opzichte van typen. Zelf gebruik ik al jaren spraakherkenning voor het schrijven van e-mails en documenten, maar ook via mijn smartphone kan ik inmiddels veel sneller mijn e-mail beantwoorden met behulp van spraakherkenning. Aangezien de oplossing de mogelijkheid biedt om zelf woorden toe te voegen, is de herkenning op een eenvoudige manier aan te passen aan het dagelijkse gebruik. Spreken gaat gemiddeld zo’n zeven keer sneller dan typen. Dankzij digitaal dicteren kan ik alvast door met mijn volgende klant, terwijl op de achtergrond mijn opname uitgewerkt wordt naar tekst.”
Spraakherkenning in SpeechLive. Een must?
“Het werken vanaf onze smartphone is steeds meer een gegeven geworden. Daar waar het vroeger een handig hulpmiddel was voor het even kunnen lezen van wat e-mail en berichten, is deze nu volledig geïntegreerd binnen het kantoor. Met daar bovenop nu ook de mogelijkheid van spraakherkenning door SpeechLive, is helemaal ideaal. Voor mij betekent het gebruik van spraakherkenning ook nog eens snel en efficiënt werken. Op een eenvoudige manier je e-mail beantwoorden, of dicteren, scheelt zo ontzettend veel tijd en is zo prettig, dat eigenlijk iedereen dit wel wil, denk ik. De mogelijkheid om eerst een aantal dictaten te maken via je voicerecorder of de app en deze dan onderweg te laten uitwerken met spraakherkenning, zorgt ervoor dat wanneer ik op kantoor ben, mijn notities al uitgewerkt staan en ik deze kan openen om de rapportage of offertes af te maken.”
Wat vinden jouw klanten van SpeechLive?
“De meeste van onze klanten maken al lange tijd gebruik van de oplossingen. Het verbaast me vooral dat nieuwe klanten, die nog nooit gedicteerd hebben en dat nu toch wel willen gaan doen, heel enthousiast zijn over de mogelijkheden en vooral het gebruiksgemak. Natuurlijk moet ik daarbij wel vermelden dat wij het systeem kant-en-klaar opleveren. De klant hoeft zich alleen druk te maken over het daadwerkelijk gebruiken van het systeem.
Afgelopen week heb ik bij een klant de spraakherkenning geactiveerd. Deze advocaat liep tegen het feit aan dat zijn secretaresse lange tijd ziek zou zijn en zocht dus een oplossing om toch te kunnen blijven dicteren. Toen hij hoorde van de mogelijkheden om de spraakherkenning te activeren binnen zijn SpeechLive-account, wilde hij dat wel eens proberen. Na een korte instructie gaf de advocaat aan dat hij dit eigenlijk al eerder gedaan moest hebben; de huidige spraakherkenning kun je eigenlijk direct gebruiken. Geen gedoe meer met wennen aan de stem, dat is verleden tijd. Na een paar dagen belde hij op met nog wat vragen en natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar in dit geval was de herkenning voor hem een perfecte oplossing. En dat ook nog eens tegen een zeer gunstige prijs ten opzichte van de bestaande systemen.”
Is SpeechLive een aanrader?
“Absoluut! SpeechLive is de afgelopen jaren zo’n complete oplossing geworden dat zelfs ik als technische en commerciële man deze oplossing nu dagelijks gebruik. De ene keer voor het vastleggen van gemaakte afspraken middels het eenvoudig inspreken daarvan met de SpeechLive-app, de andere keer voor het schrijven van e-mails middels de spraakherkenning. En dat alles via een eenvoudige oplossing die je niet eens hoeft te installeren! Opstarten is voldoende en je kunt dicteren en spraakherkenning gebruiken. Heb je tijdelijk een andere computer? Niets aan de hand, je gaat naar de website, even inloggen en je kunt weer aan de slag. Makkelijker kan het niet!
Het mooiste is eigenlijk nog dat we een proof of concept met uw kantoor kunnen doen. Het SpeechLive systeem kunnen we 14 dagen op proef aanbieden zonder dat u er meteen voor betaalt. We installeren de nodige onderdelen, maken de gebruikers aan en u kunt aan de slag.”
Interesse in zo’n proef?
Neem dan contact met ons op via info@kanteffspeech.nl
of bel ons op 088-kanteff / 088-5268333