Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn advocaten en notarissen heeft eind vorige week de arbeidsmarktcampagne De jonge meesters van Pels Rijcken gelanceerd. Voor de campagne vereeuwigde fotografe Marie Cécile Thijs een aantal modellen als jonge advocaten in een setting die refereert aan beroemde oud-Hollandse meesters.
De campagne is er op gericht de naamsbekendheid van Pels Rijcken onder topstudenten verder te vergroten. Via een QR-code komen de jonge meesters vervolgens tot leven in online films en nodigen ze de kijker uit voor een persoonlijke kennismaking met Pels Rijcken. De campagne wordt de komende twee jaar via verschillende middelen ingezet. Het concept is ontwikkeld in samenwerking met Dinand Jansen (Bolts United) en Rik Blokland (Rik Blokland Creative Direction).
Robin Funnekotter, manager recruitment bij Pels Rijcken, in het persbericht van het kantoor: “Ondanks onze positie in de top 10 van Nederlandse advocatenkantoren hebben we gemerkt dat studenten nog geen helder beeld hebben van een carrière bij Pels Rijcken. Met de campagne De jonge meesters van Pels Rijcken willen we laten zien dat we een aantrekkelijke werkgever zijn voor jonge advocaten. Zo verwachten we de drempel voor een kennismaking te verlagen. De campagnebeelden laten zowel onze eeuwenoude wortels als de toekomstgerichtheid van Pels Rijcken zien.”
Interactieve campagne
Bij de opzet van de campagne is gekozen voor een mix van oud en nieuw. De fotografie laat scènes zien van jonge advocaten die aan het werk zijn en daarbij gebruikmaken van moderne hulpmiddelen, zoals een smartphone en een laptop. De sfeer van de fotografie refereert aan schilderijen van beroemde, oude Hollandse meesters zoals Het melkmeisje van Vermeer en Het Joodse bruidje en De Staalmeesters van Rembrandt van Rijn. “Zo ontstaat een toekomstgericht beeld waarbij de eeuwenoude wortels van Pels Rijcken goed voelbaar blijven,” aldus het persbericht van het kantoor.