De advocatuur staat onder druk en ontwrichting is onvermijdelijk. De advocatuur wordt steeds transparanter en advocaten kunnen zich steeds minder verschuilen achter hun exclusieve label, reputatie of opleiding. Nieuwkomers uit uithoeken van de markt weten klanten beter te bedienen en de jurist wordt steeds minder schaars. Wat zijn nieuwe manieren om toegevoegde waarde te creëren voor de cliënt en daarmee voldoende rendabel te blijven?
Deze verstrekkende woorden van hoogleraar Henk Volberda (foto) geven een goed beeld van de huidige advocatuur met daaraan gekoppeld de belangrijkste vraag die voorligt. De komende jaren zal het voor veel advocatenkantoren moeilijk worden om de economische tegenwind te trotseren. Er is visie én daadkracht nodig om het kantoor klaar te stomen voor de nieuwe realiteit die zich aandient ná de crisis.
Heeft uw kantoor het lef om écht te innoveren, moeilijke beslissingen te nemen en het roer om te gooien als dat nodig is? Hoe gaat u er voor zorgen dat u niet tot die kantoren behoort die ten onder gaan? Een forse uitdaging, die vraagt om visie en het lef om innovatief te ondernemen. Kom daarom naar het Advocatuur Congres 2014 waar o.a. Henk Volberda in zal gaan op alternatieve businessmodellen.
Het Advocatuur Congres is een begrip geworden in de wereld van de advocatuur en heeft zich ontwikkeld tot hét jaarlijkse opfrismoment voor directeuren en bestuurders van advocatenkantoren. Dit prestigieuze congres wordt dit jaar gehouden op 20 en 21 november te Houten. De organisatie en het dagvoorzitterschap van het Congres liggen zoals gebruikelijk in handen van Bert Hokken van Hokken Management & Advies.
Het imposante programma van het Advocatuur Congres 2014 luidt:
- De stand van het land, en welke uitdagingen brengt dit met zich mee voor de advocatuur.
(Inleider Barbara Baarsma is algemeen directeur van SEO Economisch Onderzoek, bijzonder hoogleraar aan de UvA, kroonlid bij de SER en adviseur). - Diversiteit in de Advocatuur? De rol van HRM.
(Inleider Mandy van der Velde is hoogleraar HRM aan de Universiteit Utrecht en adviseur). - Ondernemerschap, innovatie en strategie vanuit de praktijk belicht.
(Inleider is topondernemer, investeerder en auteur Michiel Muller, o.a. oprichter van de benzineketen Tango en Schröder Route Mobiel). - Never waste a good crisis.
(Inleider Jeroen Smit is hoogleraar te Groningen en onderzoeksjournalist, tv-presentator en auteur van de boeken ‘Het Drama Ahold’ en ‘De prooi’). - De slimme organisatie.
(Inleider Menno Lanting werkt als strateeg, innovator en leiderschapsexpert met directies van verschillende organisaties en is auteur van meerdere bekroonde managementboeken). - Minimal management.
(Inleider is topondernemer Paul Verburgt: hij bewees in de praktijk dat organisaties heel goed kunnen werken met een minimum aan managers, regels en staf). - Re-inventing business: ontwrichting business model advocatuur onvermijdelijk.
(Inleider Prof. Henk Volberda ontving voor zijn werk vele prestigieuze prijzen. In Management Team werd hij genoemd als één van de belangrijkste internationale managementgoeroes). - De advocaat als held: de noodzaak van bevlogen leiderschap voor juridische kennisorganisaties.
(Inleider en ex ondernemer Bas Kodden is als Program Director Law, Leadership & Management verbonden aan Nyenrode Business Universiteit en is auteur). - Succesvol én klantgericht innoveren in diensten.
(Het werkterrein van inleider prof. Rudy Moenaert is strategische marketing en innovatie. Hij wordt wel genoemd als de beste spreker in België).
Het Advocatuur Congres 2014 biedt u gedurende twee zeer intensieve dagen alle handvatten voor het ontwikkelen van een visie, het neerzetten van een strategie en de implementatie daarvan.
Meer informatie over het Advocatuur Congres 2014: www.advocatuurcongres.nl.