Vorige week hebben De Nederlandse Opera (DNO) en CMS Derks Star Busmann – advocaten, notarissen, belastingadviseurs – (CMS) een nieuwe samenwerkingsovereenkomst getekend voor de duur van 3,5 jaar. CMS heeft daarmee de bestaande productiesponsoring uitgebouwd en is Europees partner van DNO geworden. CMS en DNO “beschouwen elkaar als ideale partners vanwege gedeelde waarden zoals internationaal en multidisciplinair werken, vernieuwend zijn en het onmogelijke mogelijk maken,” aldus het persbericht.
De samenwerking tussen CMS en DNO begon in 2009, toen CMS productiesponsor werd van Così fan tutte en de eerste editie plaatsvond van het gezamenlijk ontwikkelde project OperaFlirt, waarbij jongeren tot 30 jaar op een laagdrempelige wijze kennismaken met de kunstvorm opera. Sindsdien volgden vele succesvolle edities van OperaFlirt en ontvingen CMS en DNO voor OperaFlirt de SponsorRing 2009 voor beste sponsorproject in de categorie Kunst. De productiesponsoring werd in januari 2010 voortgezet met Le nozze di Figaro.
Door intensivering van de samenwerking verwachten de partners elkaar verder te kunnen versterken. CMS zal zich als Europees partner van DNO gedurende het gehele operaseizoen manifesteren. De OperaFlirt zal worden voortgezet en jaarlijks zullen onder meer vijf evenementen voor cliënten en relaties van CMS worden georganiseerd in Het Muziektheater Amsterdam, de thuisbasis van DNO.
Dolf Segaar, managing partner CMS Derks Star Busmann: “Als Europees partner van DNO maken wij ons graag sterk voor de ontwikkeling van de mooie podiumkunst die DNO brengt, hier en internationaal. DNO geldt als de Nederlandse top in de Europese operawereld. CMS is de grootste organisatie voor juridisch advies in Europa. Een mooie parallel.”