NautaDutilh is gestart met een LEAN Academy. Medewerkers van het kantoor leren de principes van de LEAN Six Sigma methodiek waarbij continue verbetering van werkprocessen en daarmee de prestaties centraal staat. ‘Alles met als doel de toegevoegde waarde voor cliënten te vergroten. Cliënttevredenheid staat bij NautaDutilh hoog in het vaandel en de groeiende groep collega’s met kennis over LEAN Six Sigma draagt daar de komende jaren zeker aan bij,’ aldus het kantoor in een persbericht.
“Wij gebruiken LEAN Six Sigma om de waarde voor onze cliënten continu te vergroten,” aldus Erik Geerling, bestuursvoorzitter van NautaDutilh. “De LEAN Six Sigma filosofie geeft een vernieuwende blik op bestaande werkprocessen en maakt inzichtelijk waar we toegevoegde waarde kunnen leveren in het werkproces.” Binnenkort nodigt NautaDutilh een aantal cliënten uit voor LEAN Six Sigma workshops.
De NautaDutilh LEAN Academy staat onder leiding van Ebbo Haantjes, Director Legal Support & Services en Laurens Braaksma, Professional Support Lawyer.’. Beiden hebben het ‘black belt’ certificaat, het hoogste kennisniveau van LEAN Six Sigma. In de praktijk bij NautaDutilh heeft LEAN Six Sigma onder andere geleid tot de introductie van een nieuwe functie: de Professional Support Officer, een functie die puur het proces van de zaak in de gaten houdt.
De medewerkers worden opgeleid voor een zogenaamde yellow, green of black belt: de kennisniveaus van LEAN Six Sigma. De Academy verzorgt twee trainingsrondes per jaar waarbij per ronde zo’n tien tot vijftien green belts worden opgeleid met eigen trainers en support van een extern organisatieadviesbureau. Inmiddels zijn er in het kader van de NautaDutilh LEAN Academy drie black belts, drie green belts en dertig yellow belts opgeleid; in opleiding zijn tien green belts.