Bij RTL Z is maandag een reclamecampagne van Lexence Advocaten & Notarissen van start gegaan. Daarmee is Lexence naar eigen zeggen het eerste Nederlandse advocatenkantoor dat met een corporate campagne op televisie te zien is. De woordvoerder van kantoor wil niet zeggen hoeveel geld er mee gemoeid is, maar stelt dat “adverteren bij doelgroepzender RTL Z kan concurreren met adverteren in de landelijke dagbladen”.
De commercial wordt gedurende twee weken vijf maal per dag op RTL Z uitgezonden. In november wordt de campagne in dezelfde frequentie herhaald.
De televisiecommercials maken onderdeel uit van de corporate campagne De wet van Lexence. Het advocatenkantoor startte twee jaar geleden met die campagne. De commercials die vanaf maandag te zien zijn bij RTL Z, maken onderdeel uit van de business to business-campagne. Uit gegevens van RTL blijkt dat Lexence het eerste advocatenkantoor is met een corporate televisiecampagne. “Er is door een advocatenkantoor wel eens op tv geadverteerd om net afgestudeerde studenten binnen te halen, maar dat is dus een heel andere insteek,” aldus de woordvoerder.
”Hoewel het voor de sector een bijzondere stap is, is televisie voor Lexence een logische vervolgstap,” zegt managing partner Peter Reinders in het persbericht van het kantoor. “De campagne De wet van Lexence geeft de onderscheidende manier van werken van Lexence aan: cliënten staan centraal en partners staan met beide benen op de grond. Televisie biedt ons de mogelijkheid om die boodschap breder te verspreiden.”
Bij Lexence kantoor werken ruim 120 professionals, waarvan 80 advocaten en notarissen. Lexence is aangesloten bij Meritas, een internationaal juridisch netwerk van onafhankelijke kantoren.