Lupl, een digitaal platform dat een goede samenwerking tussen advocaten en in-house teams faciliteert, heeft veertien miljoen dollar aan investeringen opgehaald. Met de eerdere elf miljoen dollar komt de totale financiering van Lupl daarmee op 25 miljoen dollar.
Vorig jaar werd Lupl geïntroduceerd. Het platform synchroniseert in een beveiligde omgeving alle data van advocatenkantoor en cliënt in juridische dossiers; de betrokken mensen, documenten, informatie, mededelingen en gebruikte technologie-applicaties komen erin samen. Dit moet de samenwerking tussen advocaten en in-house afdelingen casu quo cliënten efficiënter maken.
Alle advocatenkantoren en juridische afdelingen ter wereld kunnen gebruik maken van het platform, en tech-leveranciers kunnen er dankzij open API’s (Application Programming Interface) mee integreren en tools aanbieden. Internationale advocatenkantoren Cooley (VS), CMS en het Aziatische Rajah & Tann staan mede aan de wieg van Lupl – dat als zelfstandige tech start-up opereert. Zij zetelen eveneens in een adviesraad die ook bestaat uit multinationals als Unilever, Deutsche Bank en AirBnb.
Sinds maart 2020 vinden er gesloten bètatests plaats door verschillende advocatenkantoren en bedrijven. Tijdens deze bètafase zijn er al verschillende functies toegevoegd naar aanleiding van de gebruikersfeedback. De veertien miljoen dollar is dan ook een welkome investering in aanloop naar de lancering van Lupl, die begin april gepland staat.
Managementteam versterkt
Lupl – dat dit jaar verwacht te beschikken over een team van circa 75 mensen – heeft deze maand ook zijn managementteam versterkt met de komst van Jeff Green als chief executive officer. Green treedt bij Lupl in dienst na meer dan dertig jaar gewerkt te hebben bij verschillende Amerikaanse adviesbureaus. De laatste functie die hij bekleedde voor zijn overstap naar Lulp was die van senior managing director bij Ankura Consulting Group in Washington D.C. Green verricht zijn werkzaamheden als Lulp-ceo eveneens vanuit The States (bron: LinkedIn).