Een nieuwe podcast van Leaders in Finance. Deze week met Virginie Gonzalez, het hoofd van het strategic transformation office van Nationale Nederlanden (NN). Ziet zij nieuwe insurtech-bedrijven als een bedreiging voor NN? “Nee, ik zie ze niet als concurrentie.”
Virginie Gonzalez startte haar carrière in 2000 bij mediabureau Carat France. Na een paar jaar maakte ze de overstap naar de bankenwereld: Gonzalez begon bij ING Direct als hoofd brand and communication. Vervolgens verhuisde ze naar het ING-hoofdkantoor in Amsterdam, waar ze verantwoordelijk was voor de marketing, reclame en het merkbeheer van ING in negen verschillende landen.
Daaropvolgend maakte ze de switch naar het verzekeringswezen door aan de slag te gaan als marketing manager en director bij ING Insurance in Spanje. In datzelfde land verruilde Gonzalez ING voor Nationale Nederlanden, waar ze chief marketing officer werd. Zo’n drie jaar geleden keerde ze voor NN terug naar Nederland. Momenteel is ze het hoofd van het strategic transformation office van NN wereldwijd.
NN Group is actief in achttien landen, met een sterke aanwezigheid in Europa en Japan, en had in 2019 een totaalinkomen van 20 miljard euro met een nettoresultaat van 1,9 miljard. In het eerste halfjaar van 2020 heeft NN Group een bedrijfsresultaat van bijna een miljard euro en daarmee doet de financiële dienstverlener het voorlopig relatief goed in het licht van de coronaviruscrisis.