Op zaterdag 3 november 2018 openen notariskantoren vanwege het 175-jarig bestaan van de KNB door het hele land hun deuren, of trekken zij er in hun buurt op uit. Dit onder het motto: ‘De notaris is jarig en trakteert’. Dat laat de KNB weten in een persbericht.
Doel van de KNB-publieksdag is ‘de zichtbaarheid en toegevoegde waarde van de notaris onder de aandacht brengen bij consumenten’. ‘Met de actie De notaris is jarig en trakteert laten notarissen samen met hun team zien wie ze zijn en waar ze voor staan. Dit alles in een feestelijk jasje.’
KNB-voorzitter Nick van Buitenen over de actie: ‘Het notariaat moet voor consumenten meer herkenbaar, benaderbaar en zichtbaar zijn. En wat we willen, is de drempel – die er soms nog is – wegnemen. Daarom organiseren we als notariële beroepsorganisatie samen met notariskantoren deze publieksactie op zaterdag 3 november.’
Vanaf zaterdag 27 oktober tot en met 3 november worden radiospots uitgezonden over de publieksactie. De spotjes worden uitgezonden op NPO Radio 1 en alle lokale regionale zenders, zowel publiek als commercieel.