Kerckhoffs Advocaten in Heerlen is het kantoor dat in 2019 het hoogst heeft gescoord op klanttevredenheid onder de bezoekers van hun gratis juridisch inloopspreekuur. Dit blijkt uit de advocatenmonitor van het Landelijk Netwerk Gratis Inloopspreekuur Advocaten. Kerckhoffs scoort gemiddeld een 9,1.
Het Landelijk Netwerk Gratis Inloopspreekuur Advocaten werd eind 2011 opgericht door advocaten bij advocatenkantoor Vallenduuk uit Haarlem. Het netwerk meet voortdurend de klanttevredenheid over juridische inloopspreekuren, bij 75 advocatenkantoren op 90 locaties door het hele land. Zo’n 2.400 rechtzoekenden deelden afgelopen jaar hun bevindingen in een enquête. Uiteindelijk kwam Kerckhoffs het beste uit de bus als het gaat om algemene tevredenheid.
Volgens het landelijk netwerk geeft het onderzoek bij uitstek goed weer hoe klantvriendelijk de deelnemende advocatenkantoren aan de voordeur zijn. Het bezoek aan een gratis inloopspreekuur leidt immers niet altijd tot een zaak voor het kantoor. “Ook een goed geholpen, niet-betalende klant kan een goede ambassadeur worden of zich opnieuw melden als – wel betaalde – juridische hulpverlening gewenst is,” zegt advocaat Valérie Kerkchoffs. “Wij zijn daarom trots op dit rapportcijfer van onze klanten.”
Hieronder een overzicht van de tien advocatenkantoren waarover bezoekers van het gratis inloopspreekuur gemiddeld het meest tevreden zijn:
1. Kerckhoffs Advocaten, Heerlen (9,1)
2. Perquin Krommendijk Advocaten, Zoetermeer (9,0)
3. Advocatenkantoor Warmerdam, Alkmaar (8,8)
4. Van der Kruijs Advocaten, ’s-Hertogenbosch (8,8)
5. Akbas Advocatuur, ’s-Gravenhage (8,8)
6. Vroegindeweij & De Water Advocaten, Katwijk aan Zee (8,7)
7. Bomhof van Uitert advocaten, Drachten (8,7)
8. Brouwer & Brouwer advocaten, Apeldoorn (8,6)
9. Sesver | De Jong advocaten en mediators, Purmerend (8,6)
10. Adure Advocaten, Drachten (8,5)