CMS Cameron McKenna en de kantoren die in de Europese CMS alliantie zijn opgenomen, waaronder het Nederlandse CMS Derks Star Busmann, stemmen begin februari over de uitgangspunten van het zogenaamde “convergence plan”. De stemming zal gaan over een aantal belangrijke principes, zoals de naam van de firma’s en de hoogte van de kostendeling.
Advocatie.nl vroeg bestuursvoorzitter van CMS Derks Star Busmann, Marek Guensberg om een toelichting:
“Het klopt dat het CMS netwerk bezig is om zich meer tot één zogenaamd single brand te ontwikkelen. Met een meer eenduidige uitstraling voor alle CMS kantoren verwachten wij meer internationaal werk uit de markt te halen. En daarmee onder andere onze positie op de M&A markt verder te versterken.
Met dat doel is het zogenaamde convergence programm ontwikkeld. Wij willen gefaseerd naar één uitstraling binnen Europa komen. Onder meer streven wij er naar de vakgroepen binnen de 9 kantoren in Europa internationaal te laten samenwerken. Daarvoor hebben we bijvoorbeeld op onze afdeling business development één CMS business developper. Die is specifiek gericht op samenwerking met andere kantoren. Voor de nationale jurisdictie behoudt ieder kantoor zijn eigen marktbenadering.
Voor wat betreft onze naam: binnen 1 tot 2 jaar zal geen van de partners een naam laten vallen. Ik sluit echter ook niet uit dat op termijn enkele nationale namen onder zullen sneeuwen. Voor de vestigingen in Moskou zijn er op kortere termijn wel plannen om te komen tot een verdere integratie en één CMS label. Maar voor Nederland kan ik u verzekeren dat wij op 31 december 2008 nog steeds dezelfde naam hebben.”