DLA Piper is voornemens om tweehonderd ondersteunende banen te schrappen binnen zijn Engelse vestigingen, meldt The Law Society Gazette. Dit is het gevolg van verdergaande automatisering van de administratieve taken, waarmee DLA Piper IT, financiën, marketing, HR, business development en secretariële ondersteuning strakker wil stroomlijnen.
Daarnaast zullen bepaalde gestandaardiseerde diensten worden verplaatst naar het in Warschau gevestigde global service centre van het kantoor. De pilot met dit service centre is naar tevredenheid van het kantoor verlopen. DLA Piper heeft reeds een consultatieronde in gang gezet, die eind juli gereed moet zijn. Aan het einde van de rit zal dit naar verwachting 18% van de 1.100 ondersteunende functies kosten.
Andrew Darwin is chief operating officer van DLA Piper en zegt over de beslissing: ‘Many of the firm’s systems and processes reflect the history of the firm rather than its future. It is a key part of our strategy to modernise our business service functions in order to operate more effectively on a global basis and improve the quality, consistency and efficiency of the way we deliver our services to our clients.’
Volgens DLA Piper hoeven de Amerikaanse vestigingen voorlopig geen ontslagrondes te verwachten, aldus The American Lawyer.