Dentons heeft zich als ‘presenting sponsor’ verbonden aan de finish van De Volvo Ocean Race Den Haag. Dat laat het kantoor weten in een persbericht. In juni van dit jaar eindigt de langste en zwaarste zeilrace ter wereld – met 45.000 gezeilde zeemijlen, vier oceanen, zes continenten en twaalf steden – voor het eerst in de historie in Nederland.
Op 22 oktober 2017 zijn de zeilers de race gestart in Alicante, Spanje. Van 24 juni tot en met 1 juli 2018 is Den Haag als eindbestemming het centrum van de zeilwereld. De ‘Race Village’ van de Volvo Ocean Race is gratis toegankelijk voor het publiek. Naast het volgen van de race zijn er meerdere attracties, evenementen en sportactiviteiten voor de toeschouwers. Er worden in een week tijd zo’n 300.000 tot 400.000 bezoekers verwacht. De organisatie is in handen van TIG Sports.
Marien Glerum, Netherlands Managing Officer bij Dentons, in het persbericht: ‘Dentons’ samenwerking met de Volvo Ocean Race Finish past perfect bij de cultuur en kernwaarden van ons kantoor. Het mondiale karakter van de race en de samenwerking tussen verschillende nationaliteiten binnen de teams zijn hier uitstekende voorbeelden van. Wat ons het meeste aanspreekt is de drang om continu te willen verbeteren en innoveren.’
Wendela Raas, Netherlands Managing Partner bij Dentons: ‘Om Dentons’ succesvolle lancering in de Nederlandse markt te vieren, iets meer dan een jaar geleden, sponsoren we graag dit evenement om iets terug te geven aan onze cliënten en het grotere publiek in Nederland.’ Niels Markensteijn, Managing Partner van sportmarketingbureau TIG Sports, is verheugd over de samenwerking met Dentons: ‘Het geeft wederom aan dat grote multinationals de waarde zien van de Volvo Ocean Race Finish in Den Haag.’