Beter goed gejat dan slecht bedacht. Dat moeten ze bij Dommerholt Advocaten gedacht hebben toen ze de nieuwe wervingscampagne lieten ontwerpen. Vorig jaar werd het jongetje met gestreepte stropdas uit de advertentie van Deterink Advocaten door rechtenstudenten omarmd, nu wint een peuter in toga. De boodschap: ‘Kom bij ons groeien’.
Blijkbaar zit je met een schattig klein ventje altijd goed. Ars Aequi, dat jaarlijks het Advertentieonderzoek uitvoert, denkt er het volgende van: “Naast de (naar wij vermoeden door de dames) veelgenoemde hoge schattigheidsfactor, blijkt dat het gebruik van de term ‘groeien’ in de boodschap van Dommerholt studenten aanspreekt. Ze zijn vooral opgelucht dat ze nog niet alles hoeven te weten en te kunnen en dat hen de ruimte wordt geboden om te leren. Al zijn er ook die het kleinerend vinden om als kleuter neergezet te worden.”
Het melkmeisje van Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn heeft de tweede plaats verdiend. Wilt u zien welke reclames nog meer zijn beoordeeld door de ruim 450 ondervraagde studenten, kijk dan hier.