De twee Nederlandse vestigingen van CMS in Utrecht en Amsterdam worden samengevoegd. Uiterlijk september 2022 neemt CMS afscheid van de Domstad – waar pre-lockdown nog circa 95 mensen werkten –, om daarna volledig te gaan werken vanuit het kantoor aan de Amsterdamse Zuidas.
Volgens managing partner Willem Hoorneman zet CMS met deze keuze ‘een belangrijke volgende stap in onze ontwikkeling en positie als internationaal kantoor’. De coronapandemie en de hieruit voortvloeiende nieuwe visie op meer thuiswerken c.q. hybride werken, heeft de keuze makkelijker gemaakt en daarmee ‘het proces versneld en versterkt’.
“Natuurlijk koesteren we onze geschiedenis in Utrecht, maar de basis voor onze ambitie en toekomst zien we in Amsterdam als centrale ontmoetingsplaats,” zegt Hoorneman. “Deze stap past bij de ontwikkeling die we doormaken. CMS heeft de afgelopen honderd jaar meerdere vestigingen in Nederland gehad. We zijn steeds meer vanuit één plek gaan werken en deze beslissing om vanuit onze vestiging in Amsterdam te gaan werken, past in onze positie als internationaal kantoor.”
Werken vanuit een enkele locatie zorgt volgens Hoorneman ook voor de versterking van de kantoorcultuur. “We zijn ervan overtuigd dat thuiswerken ook na corona niet meer weg te denken is in onze samenleving. Die hybride manier van werken zal blijven en dat versterkt de behoefte aan één centrale ontmoetingsplaats. Een plek waar we elkaar fysiek treffen en van waaruit de onderlinge samenwerking wordt versterkt. Zo’n centrale ontmoetingsplek blijft van groot belang om de verdere groei van CMS te bevorderen.”
Het huurcontract in Utrecht loopt pas in september 2022 af, maar mogelijk gaan de 95 medewerkers al eerder over naar Amsterdam zodra het kantoorpand aan de Zuidas daarvoor is ingericht, geeft Hoorneman aan. “In de komende maanden zullen we alle facetten van de stap naar Amsterdam in detail uitwerken, zoals de precieze tijdspanne van de verhuizing.”