Boekel de Nerée heeft een aparte prijs verbonden aan een actie waarin het advocatenkantoor rechtenstudenten uitdaagt een oneliner te verzinnen over hun toekomstige baan. Twee winnaars gaan een week lang samen naar het Burning Man Festival in de Amerikaanse Black Rock Desert. De sfeer van dat festival zou goed passen bij wat het kantoor wil uitstralen.
Boekel zal de winnende oneliners gaan gebruiken in de komense arbeidsmarktcampagne. Ze hebben heel lang nagedacht over de prijs. De campagne zelf is overigens ook een oase van interactie en open mind, waarbij men openstaat voor de wensen van studenten, hun behoefte aan persoonlijke ontwikkeling en focus op individuen.
Laat openstaan voor meningen van anderen nou precies zijn wat het Burning Man Festival is. In de woestijn van Nevada wordt in no time een stad opgezet, waar love, peace en vrijgevigheid de regel zijn, en geld geen waarde heeft. Een soort commune van creatieven, mensen die inspiratie willen opdoen of hun hoofd willen leegmaken in een gemeenschap vol met campers, verhuiswagens, tenten en hangmatten, omgeven door immense kunstwerken en muziek. Vandaar dus die prijs.
Vorig jaar ging er nog één winnaar met een vriend of vriendin naar het festival. Dit jaar zijn er twee winnaars, die samen met de camper op ontdekkingsreis mogen. Het is natuurlijk leuker om twee mensen te laten winnen. En eigenlijk past het ook beter bij het festival, zegt de HR-dame van Boekel. Iedereen gaat er met iedereen om.
Chaperones
De winnaars moeten er overigens wel rekening mee houden dat er Boekel-medewerkers meegaan. Uit de voorwaarden: ‘BDN behoudt zich het recht voor om de winnaars van de Prijs tijdens hun reis en het verblijf op het Burning Man Festival door drie werknemers van Boekel te laten vergezellen.’ Die vergezellende medewerkers hebben dan weer wel de beste oneliners verzonnen van de actie die tegelijkertijd binnen het kantoor wordt gehouden.
Voor studenten is de actie een mooie manier om in contact te komen met het kantoor en op te vallen tussen de concurrentie. De beste inzenders komen hun vondst op kantoor presenteren, waarmee ze zich een keer extra in de kijker kunnen spelen. De actie is overigens voor iedereen, niet alleen voor studenten die misschien ooit bij het kantoor zouden willen werken. De winnaar van vorig jaar werkt nu ook ergens anders. Maar hij heeft een mooie tijd gehad tussen de hippies in de Amerikaanse woestijn.