Nog net voor het einde van het jaar heeft Baker & McKenzie wereldwijd een nieuwe huisstijl gelanceerd. De meest in het oog springende verandering: de ‘&’ in de kantoornaam is geschrapt, zodat het kantoor vanaf nu als Baker McKenzie door het leven gaat.
‘Verfrissend en minder complex’, aldus een korte verklaring vanuit de Amsterdamse vestiging van Baker McKenzie voor het schrappen van de ampersand. Een verdere naamsverandering is momenteel niet aan de orde, zegt een woordvoerster. Toch zinspeelde een recent artikel van The Lawyer wel op een naamsverandering voor de Britse LLP van Baker McKenzie. De discussie hierover zou voortduren; een naamsverandering in dit stadium zou echter ‘a headache’ opleveren, aldus een bron.
Het Britse adviesbureau Acritas riep Baker & McKenzie zeven jaar op rij uit tot het sterkste advocatenmerk. Het nieuwe logo is ontworpen met de bedoeling ‘de kracht van het oude beeldmerk te behouden, met de toevoeging van een frissere, vriendelijker en zelfverzekerde look’.