Dit jaar is wederom de Gouden Toga, de prijs voor de beste arbeidsmarktcommunicatie, uitgereikt door het magazine Mr.. NautaDutilh won de prijs die donderdag 22 november in Amsterdam werd uitgereikt. De Publieksprijs, de Gouden Bef, is gewonnen door advocatenkantoor KienhuisHoving uit Enschede.
Eén de beste
NautaDutilh won de prijs voor een advertentie waarmee zij kandidaten zoekt voor de jaarlijkse masterclass die NautaDutilh organiseert voor laatstejaarsstudenten rechten. Met de uiting “Er kan er maar één de beste zijn. En daar zoeken wij er 24 van” sprong NautaDutilh er bovenuit voor de jury.
Controversieel maar in de roos
NautaDutilh was erg blij met de nominatie dit jaar, maar liepen gelet op hun eerdere ervaring niet op de zaken vooruit. “Of we de prijs hadden verwacht? Nee! Vorig jaar waren we ook genomineerd, en kregen we de prijs niet”, aldus Willemijn Arends, recruiter bij NautaDutilh. Zelf waren ze bij NautaDutilh erg enthousiast over de advertentie. “Meteen al op het moment dat ons reclamebureau het concept liet zien wisten we: deze is in de roos. Dit vanwege de combinatie originaliteit en durf, hetgeen precies is wat wij zoeken in de studenten.” Tegelijkertijd waren ze zich bij Nauta ervan bewust dat het beeld ook enigszins controversieel was. Daarom hebben ze expliciet toestemming van het bestuur gevraagd. Maar het groene licht kwam al snel doordat kantoorgenoten even enthousiast reageerden. “Een kantoorgenoot plakte de poster later op zijn deur. Het laatste deel van ‘Er kan er maar één de beste zijn… en daar zoeken wij 24 van’ verving hij door: ‘… en daar heb ik er 5 miljoen van’.”
Pronken
De jury van de Gouden Toga bestond uit een vertegenwoordiger van de Juridische Studieverenigingen, de decaan van de juridische faculteit Maastricht, de voorzitter van de Jonge Balie Nederland en oud-hoofdredacteur Michael van Os van Adformatie. De prijs is een wisseltrofee, een bronzen beeld van een toga. Deze stond tot 22 november nog bij Van Doorne, de winnaar van 2006. “De gouden toga staat momenteel te pronken op onze balie in Amsterdam. Binnenkort verhuist het beeld naar kantoor Rotterdam!”
Gouden Bef
Advocatenkantoor KienhuisHoving heeft dit jaar de publieksprijs de Gouden Bef gewonnen. De winnaar van deze prijs is gekozen door duizenden bezoekers die hun stem hebben uitgebracht op de site Mr-online. In totaal zijn er tien kantoren bekroond. KienhuisHoving heeft de prijs gewonnen voor haar advertentiecampagne met de slogan: ‘Qua werk verandert er weinig’. Dit omdat ze duidelijk willen maken dat ook al zijn ze een in het oosten gevestigd kantoor, waar wonen en werken op een hoog niveau liggen, het werk daar net zo uitdagend is als elders.