Sinds de livegang begin vorig jaar gooit Reynen Court hoge ogen met zijn legal app store. Recent heeft het bedrijf het platform uitgebreid met een ‘full service’-dienst.
Reynen Court’s platform functioneert min of meer hetzelfde als een app store op een smartphone, maar dan vol tools voor juristen. De apps zijn eenvoudig te vinden, testen en aan te schaffen in de store, en simpel te installeren en beheren binnen de bestaande, digitale infrastructuur van advocatenkantoren. Zonder beveiligingsrisico’s, zo garandeert Reynen Court. Tientallen internationale kantoren zijn al enthousiast en hebben zich achter de Amerikaans-Nederlandse startup geschaard.
Tijd- en geldbesparend
Het legal tech-bedrijf komt nu op de markt met een full service-dienst voor het platform. Daarbij biedt Reynen Court kantoren toegang tot het platform zónder dat zij daarvoor de app store moeten installeren binnen hun eigen beveiligde datacenter of cloud. Het bedrijf spreekt van een “kant-en-klare” oplossing, waarmee kantoren nog sneller gebruik kunnen maken van de apps in de Reynen Court-store.
Reynen Court-oprichter Andrew Klein licht de nieuwe dienst op verzoek toe. “Voor firms die volledige controle willen over hun data is het handig om de app store binnen hun eigen IT-infrastructuur te installeren en beheren. Dat kost echter tijd en geld omdat daarvoor bijvoorbeeld medewerkers aangenomen of getraind moeten worden. Bovendien bieden wij dan enkel support voor het platform, niet voor de afzonderlijke apps.”
Eén centrale partij
Met de full service-variant vallen deze problemen weg, volgens Klein. “Reynen Court zorgt voor een betrouwbare digitale infrastructuur, die wijzelf beheren, en we zijn het enige aanspreekpunt bij álle problemen – zowel met het platform als de apps. Hoewel kantoren bij full service hun data en IT-beheer uit handen geven aan Reynen Court, is dit alsnog veiliger dan allerlei gegevens en documenten delen met tientallen verschillende apps en hun aanbieders. Kantoren hoeven enkel hun vertrouwen te stellen in één partij; in ons, in plaats van in verschillende appontwikkelaars, die daarvoor afzonderlijk moeten worden onderzocht op betrouwbaarheid.”
Het full service-model is dit kwartaal voor het eerst uitgerold bij drie grote advocatenkantoren. De naam van slechts één kantoor is bekendgemaakt: Womble Bond Dickinson, een firma met 1.100 advocaten verspreid over 26 kantoren in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië.
“We hebben onze projectmanagers verbonden aan deze kantoren, en praten elke week met hen over de stand van zaken,” aldus Klein. “Verder kunnen andere kantoren vanaf heden ook gebruik maken van de full service-dienst, en hopen we aankomende maanden onze eerste samenwerkingen aan te kondigen met juridische afdelingen van bedrijven.”
Archieffoto: Roel Dijkstra Fotografie