Full service reclamebureau Lemz bundelt de krachten met Havas Boondoggle, onderdeel van de Franse Havas Group. De combinatie zal verdergaan onder de naam Havas Lemz. De overname werd begeleid door Van Doorne en De Breij Evers Boon.
Havas Group is beursgenoteerd aan Euronext in Parijs en is een van ‘s werelds grootste communicatiebureaus. Lemz combineert reclame, PR, digitaal en technologie. Het reclamebureau heeft campagnes opgezet voor onder meer de Staatsloterij, het Longfonds, CliniClowns en IKEA. Havas Group verstevigt met de overname van het creatieve bureau zijn positie op de Nederlandse markt.
Boondoggle en Havas Group werden geadviseerd door Jeroen Sombezki en Emmy van Hengel van Van Doorne. Lemz kreeg juridisch advies van De Breij Evers Boon dat met Laura Overes en Simone Broekaart aan de zaak werkte. Financieel advies kwam van Chris Sahota, Adriana Holly en Saif Shubana van Ciesco Group. Fiscaal advies kwam van PKF Wallast.
Het nieuw gevormde Havas Lemz komt onder leiding van Willem van der Schoot, CEO van Lemz, te staan. Hij zal een team aansturen van tachtig man. Volgens kenners is de overname van Lemz door Havas Group onderdeel van een consolidatieslag in de reclamebranche.
Een overzicht van deze deal is te vinden in de OverFusies databank