De Franse communicatiegigant Publicis Groupe neemt een meerderheidsbelang in digitaal communicatiebureau Lost Boys International (LBi). Met het overeengekomen bod van € 2,85 per aandeel zal Publicis straks een belang van 65% krijgen voor ongeveer € 416 miljoen.
Overnemende partij Publicis Groupe laat zich financieel adviseren door zakenbank UBS en wordt op juridisch gebied bijgestaan door Allen & Overy. Maarten Muller geeft leiding aan het Allen & Overyteam, dat verder bestaat uit Floris Pierik, Sophie Pabruwe, Rosan Lancee en Thomas Timmermans. Lost Boys International (LBi) laat zich bij de verkoop juridisch begeleiden door een team van advocatenkantoor Loyens & Loeff. Partner Bas Vletter leidt het team dat verder bestaat uit Guido Portier, Jelmer Kalisvaart en Kiki Tienstra. Het management van LBi krijgt financieel advies van een team van Jefferies International, terwijl ABN AMRO de Raad van Commissarissen (RvC) van LBi heeft voorzien van een fairness opinion. Het team van ABN AMRO staat onder leiding van Martijn Arlman.
Vertrouwde samenwerking
Bas Vletter van Loyens & Loeff geeft in een reactie aan dat de samenwerking tussen LBi en zijn kantroor vertrouwd is. “Nadat Loyens & Loeff in 2010 de beursgang van LBi aan Euronext Amsterdam heeft begeleid, is het erg mooi om LBi ook bij dit voorgenomen openbaar bod te mogen adviseren.”
Omzetgroei verwacht
LBi was tot voor kort één van de laatste grote onafhankelijke digitale reclamebureau’s. Op de digitale reclamemarkt wordt hard gestreden om marktaandeel. Het bedrijf maakte maandag bekend over heel 2012 een aangepaste omzet van € 242,7 miljoen te verwachten. In 2011 was dit nog € 196,6 miljoen.