De Persgroep Nederland, uitgever van onder meer de dagbladen AD, de Volkskrant en Trouw, heeft aanbiedingenplatform Reclamefolder.nl gekocht. Onder de huidige eigenaren die hun aandelen van de hand doen, bevinden zich RTL Ventures en H2 Equity. Teams van Houthoff Buruma, CorporateWise en Allen & Overy troffen elkaar aan de onderhandelingstafel.
Volgens een persbericht van de Persgroep bekijken maandelijks ruim twee miljoen mensen zo’n 25 miljoen digitale folders via Reclamefolder.nl, meestal via de smartphone app. ‘Nederlanders blijven immers verzot op aanbiedingen en voordeeltjes. Dat is onze tweede natuur.’ Vandaar dat de Persgroep geïnteresseerd was in het platform, dat in 2006 werd gestart op een zolderkamertje. Tegenwoordig kunnen consumenten er met persoonlijke instellingen gemakkelijk op hun favoriete winkels of producten zoeken.
De aandeelhouders en oprichters van Reclamefolder.nl deden voor juridisch advies een beroep op Houthoff Buruma-advocaten Bram Caudri en Jessica den Dekker. CorporateWise (Valérie Staal) en het notariaat van Allen & Overy (Sophie Roozendaal) stonden de Persgroep bij. Financieel advies was er van PwC (voor de koper) en KPMG (voor de verkopers). De dealwaarde is niet bekend gemaakt.
Volgens Erik Roddenhof, CEO van de Persgroep Nederland, past de aankoop van Reclamefolder.nl goed in de digitale transitie die de uitgever momenteel doormaakt. “Onze digitale platformen, dag- en weekkranten staan al vol met aanbiedingen. Samen met Reclamefolder.nl kunnen we die bundelen tot het grootste aanbiedingenplatform van Nederland. Zodat je als lezer in één opslag kan zien welke aanbiedingen uit jouw buurt of jouw interesse er zijn.”
Ruud Giebels, directeur van het platform noemt de Persgroep al ‘de ideale moeder om door te groeien’. “Het samengaan past in onze gemeenschappelijke ambitie om dé sterkste conversie partner van Nederland te worden.”