Joolz, een snelgroeiend premiummerk van kinderwagens, kan een kapitaalinjectie tegemoet zien van Gimv. De Vlaamse investeringsmaatschappij verwerft hiermee een belang van 40%. Adviserende rollen waren er voor Jones Day en ING.
Het in 2004 opgerichte, Nederlandse Joolz ontwerpt en bouwt luxe kinderwagens. De producten van Joolz hebben kwaliteit en ergonomisch design hoog in het vaandel staan. Gimv zal met haar participatie vooral ondersteuning bieden bij zowel geografische expansie, als bij de lancering van nieuwe producten. Het resterende belang blijft in handen van oprichter Emile Kuenen en algemeen directeur Stan Vermeulen.
Joolz kreeg juridisch advies van Biesheuvel Jansen, het team bestond uit Rutger Jansen, Inge Timmerman en Jaap Kuster. Financieel advies kwam van ING dat met Arjan Minnigh en Rogier van Merkestein aan de zaak werkte. Jones Day stond Gimv bij met juridisch advies. Het team bestond uit Floris Pierik, Marc Rijkaart van Cappellen, Menno Geusens en Maarten de Boorder.
Joolz heeft ongeveer 70 mensen in dienst en realiseerde in 2015 een omzet van meer dan € 23 miljoen. Op dit moment verkoopt het bedrijf zijn producten via kinderspeciaalzaken en boetieks in 25 landen en heeft het leidende posities in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Australië.
Een overzicht van deze deal is te vinden in de OverFusies databank