Vooral bekend van de sandwiches “to go” in tankstations: producent van voorverpakte, dagverse etenswaar Qizini is overgenomen door het Duitse Natsu. Investeerder Parcom Capital doet het bedrijf van de hand en wordt daarbij geadviseerd door Allen & Overy en Squarefield.
Natsu is marktleider op het gebied van verse en ingevroren sushi’s op de centraal Europese markt. Daarnaast levert Natsu nog een keur aan andere verse convenience producten zoals wraps, sandwiches, “super food” salads en verse soepen. Het familiebedrijf, geleid door de broers Tim en Tom Hörnemann, wil zich van concurrenten onderscheiden met een sterke focus op versheid, gebruik van verantwoorde grondstoffen en snelle levering. Qizini ontstond in 2010 na het fuseren van Greencore Convenience Foods en Johma Sandwiches.
Kopende partij Natsu werd bijgestaan door CMS. Het team werd vanuit Nederland geleid door Herman van Aerts en Roman Tarlavski en vanuit Duitsland door Jörgen Frodermann. Verder bestond het team uit: Fleur van Assendelft de Coningh, Sanne Machiels, Anastasia Chistyakova, Rogier de Vrey, Simon Sanders, Dena Mokhberolsafa, Jan van Vulpen, Abbas Ali Hyder, Claudia van der Schoot, Nienke van Renssen en Hilde Haentjens.
Verkopende partij Parcom Capital kreeg juridisch advies van Allen & Overy, dat met Danielle Du Bois-Buné en Stefan Spaans aan de zaak werkte. Financieel advies kwam van Squarefield. Het team bestond uit Matthijs Dekker, Gino Soeriowardojo en Daan Delsing.
De strategische overname van Qizini door Natsu moet beide bedrijven meer groeimogelijkheden bieden. Voor Natsu is het een kans om de Nederlandse en Belgische markt te betreden met haar sushi’s, waar het voorheen nog niet actief was. Qizini blijft in de nieuwe onderneming een separate entiteit met een eigen management team. De dealwaarde werd niet bekend gemaakt.
Een overzicht van deze deal is te vinden in de OverFusies Databank