Uitgeverij Sanoma verkoopt tijdschriftentitels aan New Skool Media, een in Nederland gevestigde gespecialiseerde uitgever die in eigendom is van Rob Koghee en Cor Jan Willig. De deal is onderdeel van Sanoma’s plan om uiteindelijk 32 tijdschrifttitels van de hand te doen.
Deloitte Corporate Finance adviseert Sanoma bij de transactie. Partner Daan Witteveen is dealcaptain van het team dat verder bestaat uit Remco Goes, Lara Koole en Philippe Witte. Voor Deloitte Corporate Finance is het de tiende deal dit jaar in de OverFusies.nl databank. Het kantoor adviseerde dit jaar onder andere ook Vistra bij zowel de aankoop van Erevia als NC Trust, en stond private equitybedrijf H2 bij tijdens de verkoop van JET Group aan Egeria.
Main Corporate Finance
Een team van Main Corporate Finance adviseert New Skool Media op financieel gebied. De uitgeverij noemt de negentien specialistische titels “stuk voor stuk sterke merken”.
De deal omvat de titels Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious, Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen.
Door de deal is de toekomst van deze bladen voorlopig gewaarborgd. Daarnaast neemt de koper 93 personeelsleden over van Sanoma. Bladen die nog te koop staan zijn bijvoorbeeld Panorama, Nieuwe Revu, Playboy, Grazia en Beau Monde. Sanoma verwacht over deze bladen eind dit jaar duidelijkheid te hebben. Na de uitverkoop wil Sanoma wil zich gaan richten op de zeventien titels waar het concern wel mee door wil.