FD Mediagroep neemt informatie- en data-analysebedrijf Sizo over. Met deze nieuwe aankoop versterkt de uitgever van het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio zijn positie op het gebied van bedrijfsdata nog verder, na de eerdere acquisities van Company.info in 2012 en Webservices in 2015. Als juridisch adviseurs traden deBreij en CMS op.
CMS adviseerde koper FD Mediagroep met een uitgebreid team bestaande uit Roman Tarlavski (lead partner), Lisanne van der Velden, Isabelle van den Hoogen, Martijn van der Bie, Barbara Veldmaat, Fleur van Assendelft de Coningh, Lotte de Ceuster, Paulus van den Bos, Jan Peter IJspeert, Fieke van Berkel, Kimberly Friesen en Yasar Celebi. Juridisch advies voor Sizo Solutions was afkomstig van deBreij-partner Gaston Freijser (lead) en Albertine Bresters.
FD Mediagroep zit middenin de transformatie van een traditionele uitgever naar een digitaal nieuws- en informatiebedrijf voor de zakelijke markt. Meer dan de helft van de omzet is al afkomstig uit online producten en diensten, inclusief de snel groeiende data-activiteiten, zo meldt het FD.
B2B marketing intelligence-bedrijf Sizo werd in 2001 opgericht en helpt bedrijven om gericht potentiële klanten te benaderen met behulp van data-analyse en voorspelmodellen. Sizo maakt daarbij gebruik van een zelf ontwikkelde dataset met unieke kenmerken van bedrijven in Nederland. De verzamelde gegevens worden deels betrokken van openbare bronnen en deels ingekocht.
Binnen FD Mediagroep gaat Sizo onderdeel uitmaken van Company.info, eveneens gespecialiseerd in B2B marketing intelligence. Met het samengaan van deze twee databedrijven ontstaat volgens een persbericht ‘een krachtige combinatie van vernieuwende datatechnologie en een klantgerichte marketingaanpak’.