De afdgelopen jaren is er vanwege de economische crisis druk komen te staan op de budgetten van juridische afdelingen. Hoe zijn bedrijfsjuristen de crisistijd doorgekomen?
Uit het kwantitatieve onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de bedrijfsjuristen meer werk in-house is gaan verrichten. Eenvoudige werkzaamheden worden afgestoten naar de business units. Efficiencyslagen zijn onder andere gemaakt op het gebied van standaardisatie van documenten en contracten, digitale dossiervorming en het online beschikbaar stellen van modellen. Bedrijfsjuristen focussen zich veelal alleen nog op hooggeschoold juridisch werk én de gebieden waar zij de meeste toegevoegde waarde kunnen leveren.
Bent u benieuwd naar de effficiencyslagen die uw collega bedrijfsjuristen de afgelopen jaren hebben gemaakt? En hoe diegerealiseerd zijn, bijvoorbeeld door het doorvoeren van een efficiëntere structuur op de afdeling Juridische Zaken? De Bedrijfsjuristen Monitor 2010 geeft hierop antwoord.
Het volledige onderzoeksrapport met daarin alle good practices wordt gepresenteerd tijdens het Houthoff Buruma Bedrijfsjuristen Event op 16 november in het Stedelijke Museum te Amsterdam. Bent u bedrijfsjurist en wilt u aanwezig zijn bij de presentatie op 16 november? Stuur dan een e-mail met daarin uw gegevens naar bedrijfsjuristenmonitor@houthoff.com.
De Houthoff Buruma Bedrijfsjuristen Monitor is opgezet in samenwerking met het Nederlands Genootschap van Bedrijfsjuristen. De Bedrijfsjuristen Monitor 2010 bestaat uit een online discussie onder eenpitters, een kwantitatief en kwalitatief onderzoek. KSU Uitgeverij is ondersteunend mediapartner van de Houthoff Buruma Bedrijfsjuristen Monitor 2010.