Waarom kiezen klanten voor de concurrent? Hoe kunt u uw omzet verhogen? Hoe trekt u de juiste klanten aan? De tijd dat het leveren van juridische kwaliteit alleen voldoende was voor het werven en behouden van goede klanten, is voorbij. In een krimpende markt is het ook voor advocaten steeds belangrijker om zich commercieel te onderscheiden. Tijdens de cursus ‘Positionering en optimalisering van uw praktijk’ leert u uw doelgroep te identificeren en te binden aan uw kantoor.
Tijdens deze cursus staat de commerciële en financiële optimalisatie van de onderneming van de individuele advocaat centraal. De docenten staan uitgebreid stil bij hoe uw ideale doelgroep eruitziet, hoe u deze doelgroep het beste kunt bereiken en hoe u op de meest efficiënte wijze klanten kunt werven en aan u binden.
Daarnaast besteden zij veel aandacht aan hoe uw commerciële keuzes doorwerken in uw financiële huishouding. Welke afspraken maakt u met uw klant? Hoe wordt gefactureerd? Met behulp van Financial Mindmap wordt niet alleen inzichtelijk gemaakt hoe de financiële huishouding van een advocatenkantoor werkt, maar ook wat de financiële effecten van bijvoorbeeld veranderende prijsmodellen en scherpe keuzes voor specifieke doelgroepen zijn.
Door een aantal casus met u door te nemen, krijgt u een helder beeld hoe u met eenvoudige ingrepen uw persoonlijk en financieel rendement kunt verhogen, terwijl u meer tijd over houdt voor uw kerntaak: het adviseren van uw klanten. Aan deze bijeenkomst nemen maximaal vijftien cursisten deel.
Datum en tijd: 9 juni 2015, van 09.30 – 17.00 uur
Locatie: De Zilveren Vosch, Utrecht
Punten: 6 PO-punten NOvA
Prijs: € 750,- inclusief cursusmateriaal en catering
Klik hier voor meer informatie over deze cursus en om u in te schrijven.