Uit een onderzoek onder een groot aantal advocatenkantoren door ING en Wolters Kluwer blijkt dat ongeveer driekwart van de praktijken in technologie investeert. Echter lopen kantoren tegen diverse obstakels aan. Er is een gebrek aan kennis over de technologische mogelijkheden, maar vooral de hoogte van de investeringen en het onvoldoende rendabel zijn van investeringen worden gezien als grootste barrière.
Soorten software om efficiënter te werken
De kantoren die al investeren, beschikken met name over software gericht op efficiënter werken. Denk dan vooral aan administratieve programma’s, zoals urenregistratie en office management software. Technologie om digitaal en plaats-onafhankelijk te werken is veel minder populair. Technologieën die daarvoor zijn bestemd, zijn vaak ingewikkelder te implementeren, zo denkt men. Toch is digitaal werken in de juridische branche op dit moment volop in ontwikkeling. Een ondersteuning in dit overgangstraject met een gedegen plan van aanpak zorgt ervoor dat er geen zorgen meer hoeven te zijn. Een uitgewerkt stap-voor-stap aanpak werkt altijd!
Investeren?
Kantoren die twijfelen over een investering kunnen een eenvoudige rekensom maken. Hoeveel uren zijn u en uw secretaresse bezig om dossiers en informatie te zoeken en te ordenen? Hoe vaak is een essentieel dossier kwijt of onvindbaar? En daarnaast; hoe vaak werkt u buiten de kantoormuren en hebt u geen toegang tot de dossiers die nodig zijn. Zeker omdat we hier spreken van de juridische branche, is informatie ontzettend waardevol. Men kan zich niet veroorloven dat informatie zoek raakt.
Bovendien is de maatschappij aan verandering onderhevig. Kantoren moeten zich gaan onderscheiden ten opzichte van de concurrentie, denk hierbij aan het aantoonbaar leveren van toegevoegde waarde voor cliënten. Digitaal werken is de toekomst en aansluiting van kantoren zal op enig moment noodzakelijk zijn. De manier waarop; dat is aan u.
Dat zijn redenen waarom een investering te rechtvaardigen is. Door informatiebeheer goed gestructureerd te reguleren wordt er uit deze investering op termijn een besparing gerealiseerd. Daarnaast kunnen door I-FourC koppelingen gemaakt worden met huidige systemen waaronder CCLaw en FORTUNA. Het blijven werken vanuit uw huidige werkomgeving is uitgangspunt.
Ook geïnteresseerd in een digitale werkomgeving? Maak dan nu nog gebruik van de jubileumactie van specialist I-FourC en ontvang 10% korting!
I-FourC, specialist in archivering, digitalisering en softwareoplossingen, maakt onderdeel uit van de Lexxyn Groep. De Lexxyn Groep is een groep samenwerkende bedrijven die ICT-diensten leveren binnen de juridische sector: de advocatuur, het notariaat en de deurwaarderspraktijk. De gebundelde ervaring en collegiale samenwerking van de partners maakt de Lexxyn Groep tot dé kennispartner voor de juridische sector. Bij de Lexxyn Groep vinden zij één aanspreekpunt voor alle ICT-producten en -diensten. www.lexxyn.nl.