De Stand van de Kleine Advocatuur 2014 meldde dat er een opgaande lijn te zien is in het aantal zelfstandige advocaten. Met een percentage van 52,2% in 2014 heeft deze groep eenpitters een flinke omvang bereikt. Of u nu een eenpitter bent of bij een groter kantoor werkt, de regels van de Nederlandse Orde van Advocaten blijven dezelfde. Eén van de richtlijnen is dat een kantoor zijn telefonie en secretariaat op orde moet hebben. Heeft ú dat als eenpitter goed geregeld?
De moderne advocaat kiest voor vrijheid en lagere kantoorkosten
In veel gesprekken met advocaten worden aandacht voor de klant, persoonlijke benadering, zelfstandig werken, kwaliteit, flexibiliteit en besparing op kantoorkosten als belangrijkste redenen genoemd om als eenpitter aan het werk te gaan. Het kantoor moet laagdrempelig zijn, zodat cliënten vertrouwen krijgen in de advocaat. Tegelijk moet een eenpitter veel zelf doen. Het kantoor moet goed telefonisch bereikbaar zijn, pleidooien moeten worden uitgewerkt, correspondentie moet op redelijke termijn beantwoord worden, etc. Hoe houdt een eenpitter alle ballonnetjes tegelijk in de lucht?
De verstandige eenpitter doet niet alles zelf, maar besteedt uit
Het antwoord is heel simpel. De moderne eenpitter houdt zich bezig met zijn core-business en besteedt de ‘rompslomp’ uit. De telefoon wordt aangenomen door een externe juridische telefoonservice. Datzelfde geldt ook voor het uitwerken van teksten en correspondentie. Door gebruik te maken van slimme automatisering en beveiligde netwerken, laat u secretariële werkzaamheden uitvoeren door externe juridisch secretaresses.
Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het uitwerken van ingesproken teksten en correspondentie en het uitvoeren van secretariële en administratieve taken in het algemeen. De advocaat heeft geen secretaresse meer op de loonlijst, maar beschikt toch over een gedegen secretariële ondersteuning. Het moderne advocatenkantoor levert daarmee een goede kwaliteit, houdt zich bezig met de core-business en bespaart bovendien flink op de kosten, omdat alleen de daadwerkelijk gewerkte secretariële uren worden doorbelast. Waar vindt u die externe juridisch secretariaats- en telefoonservice?
Europark Advocatuur: de dienstverlener voor advocatenkantoren
Bij Europark Advocatuur vindt u alle diensten op één plek. Onze bekwame juridisch secretaresses ondersteunen uw kantoor op momenten dat u daar behoefte aan heeft en met een hoge kwaliteit.
Kijk voor meer informatie op: www.europark.nl/advocatuur. Stuur een e-mail naar info@europark.nl of bel 055 – 599 78 99.