Bent u er altijd van verzekerd dat op uw kantoor snel de telefoon wordt aangenomen? Of wordt er wel eens een telefoontje gemist? Hoe regelt uw kantoor de telefoon wanneer u op de rechtbank bent of wanneer uw secretaresse een dagje vrij heeft? Of neemt u het risico dat een (potentiële) cliënt belt met een ander advocatenkantoor…
Kiest u voor een goede bereikbaarheid van uw advocatenkantoor? Maar wilt u uw kantoorkosten laag houden?
Het eerste contact vindt meestal telefonisch plaats en is vaak bepalend. Wanneer een (potentiële) cliënt vriendelijk en professioneel te woord wordt gestaan, schept dat vertrouwen. Dit draagt bij aan een goede uitstraling van het advocatenkantoor. Maar een telefoniste op de loonlijst verhoogt de kantoorkosten.
Om loonkosten uit te sparen, komt het nogal eens voor dat de advocaat zelf de telefoon aanneemt. Het inkomende telefoontje haalt de advocaat uit het denkproces, waardoor het tijd kost om het werk weer op te pakken. Uiteindelijk is de bezuiniging op het zelf aannemen van de telefoon niet effectief. Sterker nog: het kost meer geld. De advocaat zou beter de werkzaamheden die niet behoren tot de kernactiviteiten kunnen onderbrengen bij een partij die daarin gespecialiseerd is.
Onze juridische secretaresses
Europark heeft ruime ervaring opgebouwd in het ondersteunen van advocatenkantoren omtrent telefonische bereikbaarheid en agendabeheer. Dat heeft vele voordelen. Het advocatenkantoor is altijd verzekerd van 100% bereikbaarheid op alle werkdagen van de week. De advocaat beperkt zich tot de kernactiviteiten en kan ongestoord werken aan pleidooien, zaken voorbereiden, naar de rechtbank gaan. etc.
De juridische secretaresses van Europark nemen uw telefoon aan en beschikken over het onderscheidend vermogen om te oordelen over dringende zaken en een telefoontje dat wel even kan wachten. De advocaat ontvangt een duidelijke rapportage van de binnengekomen telefoontjes en gemaakte afspraken. De (potentiële) cliënt heeft zijn verhaal kunnen doen en de advocaat heeft ongestoord kunnen werken.
Creatie van een win-winsituatie
Door een onderscheid te maken tussen kernactiviteiten en uitbesteding van zaken, creëert het advocatenkantoor een win-win situatie. Zeker wanneer het besef doordringt dat het advocatenkantoor flexibel kan zijn met het doorschakelen van de telefoon, ongestoord kan werken en geen secretaresses op de loonlijst heeft staan.
100% bereikbaar, klantvriendelijk, geen loonkosten, kostenbesparend. Met Europark creëert u een win-winsituatie.
Wilt u meer weten over een goede telefonische bereikbaarheid van uw advocatenkantoor, bekijk dan onze website www.europark.nl, stuur een e-mail naar info@europark.nl of bel 055 – 599 78 99.