Met kloppend hart en klamme handen ga je naar het beoordelingsgesprek met die veeleisende partner. Met een beetje geluk krijg je twee maanden later feedback op hoe iets acht maanden terug is gegaan. Een scenario dat in de topadvocatuur zijn langste tijd heeft gehad: stagiaires en medewerkers die zelf actief feedback verzamelen wordt de nieuwe norm, zoals bij Hogan Lovells en Allen & Overy al het geval is. “De medewerker zit zelf achter het stuur.”
Afgelopen jaar werd het klassieke beoordelingsgesprek bij de Amsterdamse vestigingen van internationale advocatenkantoren Hogan Lovells en Allen & Overy afgeschaft. Stagiaires en medewerkers moeten er zelf feedback zoeken bij collega’s op alle niveaus: van de secretaresse tot de partner. Navraag leert dat meerdere andere (Zuidas-)kantoren ook nadenken of pilots houden met onderlinge feedback op de werkvloer.
Lees het volledige artikel in Advocatie Magazine
Verder in de Advocatie Magazine-special Werken in de Advocatuur 2018: het door Berenschot en Advocatie uitgevoerde onderzoek over de advocatuurlijke arbeidsmarkt, drie jonge partners aan het woord, het taboe op burn-outs, de nieuwe millennialgeneratie in de advocatuur en meer. Klik op de cover om het online magazine te openen: