Senior Jurist Mededinging, Diensten en Digitaal
ACM (Autoriteit Consument & Markt)
Functieomschrijving
Als ervaren jurist ben jij toe aan een volgende stap. Je hebt behoefte aan werk met een maatschappelijke meerwaarde. Bijdragen aan de goede zaak. Klopt dat? En geef jij moeiteloos een vlammend pleidooi? Lees dan snel verder! We zoeken namelijk juristen die ervaren zijn in het adviseren, aansturen van teams, pleiten en meer. Werken bij de ACM betekent uitdagend werk, genoeg ruimte om je te ontwikkelen en een goede werk-privé balans.
Wat ga je doen?
Sta jij klaar om je stempel te drukken als senior jurist bij de Directie Juridische Zaken (DJZ)? Hier start je in één van de twee teams van het cluster Mededinging, Diensten en Digitaal. Je werkt aan grote zaken die er écht toe doen in de economie.
Een typische dag omschrijven? Dat is best lastig, want een van de mooiste aspecten van deze functie is dat geen dag hetzelfde is. De ene dag ben je bezig met het verdedigen van een boete in een grote kartelzaak bij de rechtbank, de andere dag adviseer je over hoe het digitale landschap er uit komt te zien, of werk je aan een complexe telecomzaak.
Je komt niet pas in beeld als er geprocedeerd wordt, maar bent juist betrokken bij het hele proces. Van het voorbereiden van een sanctiebesluit tot en met het pleiten bij de rechtbank.
Als medewerker van de ACM sta je er nooit alleen voor. Je bent echt onderdeel van een team, dat team gevoel is belangrijk. Met jouw collega juristen kan je altijd sparren. En als senior ben je ook graag adviseur voor je collega’s.
Natuurlijk moet een nieuwe werkomgeving ook passen bij jouw ambities. Sowieso heb je alle ruimte, mogelijkheden en vrijheid om jezelf verder te ontwikkelen in deze functie. We bieden een uitgebreid opleidingsaanbod via onze eigen ACM Academie. Zo word jij steeds beter in je vakgebied en vind je steeds weer de intellectuele uitdaging én afwisseling die je werk boeiend houdt.
Wat maakt werken bij de ACM zo leuk?
• Uniek aan werken bij de ACM is de combinatie van een ondernemende mindset én het werken aan de publieke zaak.
• De organisatie is klein genoeg voor een persoonlijke sfeer en groot genoeg om jouw persoonlijke en professionele groei te faciliteren.
• De cultuur is mensgericht en doelgericht. We werken hard, maar naast het werk is er ook alle aandacht voor het sociale en collegiale. Een goede balans tussen je werkende en privéleven vinden we als werkgever belangrijk.
• Binnen de organisatie hangt een erg fijne werksfeer. Sfeer is moeilijk in woorden te omschrijven. Kom dat vooral ervaren!
Functie-eisen
Wie ben jij?
Jij bent een jurist in hart en nieren. Je wilt graag divers werk, dat ook nog bijdraagt aan de goede zaak. Jouw juridische kennis en vaardigheden zijn van hoog niveau. Daardoor vind je makkelijk je weg in zaken en overzie je continu het grotere plaatje. En dat is niet alles. Jij bent pragmatisch, creatief, nieuwsgierig en stelt vragen, maar kunt ook goed luisteren. Je durft anders te denken en je uit te spreken. Natuurlijk zonder dat je hierbij de samenwerking met collega’s uit het oog verliest. Je werkt makkelijk samen met collega’s met verschillende professionele achtergronden en weet complexe juridische materie toegankelijk te maken. Zo krijg je zaken voor elkaar.
Daarnaast heb je:
• Een afgeronde wo-opleiding in een relevante juridische richting;
• Je hebt minimaal 6 jaar relevante werkervaring, opgedaan bij een advocatenkantoor, de overheid of als legal counsel in het bedrijfsleven;
• Je hebt aantoonbare ervaring met pleiten en procederen;
• Je hebt enige ervaring met het leiden van projecten of zaken;
• Heb je daarnaast kennis van en ervaring met het mededingings-, digitale of telecomrecht, dan heb je bij ons een streepje voor.
Voldoe je niet exact aan alle bovengenoemde punten, maar denk jij dat je een geschikte kandidaat bent? Solliciteer dan ook en overtuig ons met jouw motivatiebrief!
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau schaal 11, schaal 12
Maandsalaris Min €4.024 – Max. €6.907 (bruto)
Dienstverband Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Contractduur Tijdelijk contract voor de duur van één jaar met uitzicht op vast
Minimaal aantal uren per week 32
Maximaal aantal uren per week 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Wat bieden wij jou?
Een baan met betekenis. Dat staat je te wachten bij de ACM. En natuurlijk een goed salaris, een individueel keuzebudget, een uitstekend pensioen, opleidingsmogelijkheden, en nog veel meer.
• Je begint met een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar met uitzicht op vast. De proeftijd bedraagt één maand vanaf datum indiensttreding
• Als je al een vaste aanstelling bij de Rijksoverheid hebt, kun je die meenemen naar de ACM
• Je krijgt een salaris in schaal 12 (min. € 4.691,71 en max. € 6.907,67), op basis van een 36-urige werkweek. Afhankelijk van kennis, expertise en ervaring is inschaling in schaal 11 ook mogelijk (min. € 4.024,11 en max. € 6.110,94).
• Daarbij krijg je 16,50% Individueel Keuzebudget (IKB). Dit kun je laten uitbetalen, er verlof-uren van kopen, of het gebruiken voor bijvoorbeeld een fiets, voordelig sporten of een studie
• Een goed pensioen bij het ABP
• Je kunt jezelf blijven ontwikkelen en specialiseren via opleidingen binnen en buiten onze eigen Academie
• Je mag 36 uur per week aan ons spenderen. Je werktijden kun je flexibel indelen
• Je hebt ieder jaar 144 vakantie-uren en 64 IKB-uren
• Een prettige werkomgeving met goede faciliteiten en een gezellig bedrijfsrestaurant, pal naast het centraal station
• Je kunt hybride werken, inclusief thuiswerkvergoeding.
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,50% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
Word jij onze nieuwe collega?
Als je interesse hebt in deze functie, zien we jouw sollicitatie graag tegemoet! Solliciteren kan via onderstaande button met je CV en motivatiebrief. Als je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek, bellen we jou om dit samen in te plannen. Zien we het na een tweede gesprek allebei zitten? Dan sluiten we af met een arbeidsvoorwaardengesprek.
Heb je vragen over de functie? Onze collega’s staan je graag te woord! Neem contact op met Ellen Römkens of Karin Schuiling (teammanagers) via
Karin Schuiling via 0631035753 of per mail karin.schuiling@acm.nl
Ellen Römkens via 0655475944 of per mail ellen.romkens@acm.nl
Heb je andere vragen over de sollicitatieprocedure bijvoorbeeld? Dan kun je altijd terecht bij Vera van Etten (Senior Corporate Recruiter) via vera.van.etten@acm.nl of 06 50 18 39 04.
De gesprekken zijn er trouwens niet alleen voor ons om jou te leren kennen, maar ook voor jou om ons en onze organisatie te leren kennen. Uiteindelijk is het pas echt een match als de klik er van twee kanten is.
De ACM wil een werkgever zijn waar jij je welkom voelt binnen een unieke mix aan collega’s. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Solliciteren?
ACM (Autoriteit Consument & Markt) nodigt je uit op hun site te solliciteren. Via onderstaande knop verlaat je deze site en ga je direct naar het sollicitatieformulier. Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren.