Het Franse mediabedrijf Vivendi koopt het Nederlandse ticketbedrijf Paylogic, maakte Vivendi begin deze week zelf bekend. Vivendi is eigenaar van onder andere Universal Music Group, Canal+ en ticketverkoper See Tickets, waar Paylogic deel van uit gaat maken. Als juridisch adviseurs mochten Loyens & Loeff en NautaDutilh aantreden.
Volgens het Financieele Dagblad betaalt Vivendi circa 30 miljoen euro voor het in 2005 in Groningen opgerichte Paylogic. Het inmiddels 135 medewerkers tellende bedrijf verzorgt onder andere de ticketverkoop voor concerten, (dance)festivals en andere (sport)evenementen. Ook ontwikkelt Paylogic voor deze klanten complete e-commerce omgevingen. De omzet kwam vorig jaar uit op ruim 10 miljoen euro.
Met de toevoeging van Paylogic verwacht See Tickets jaarlijks meer dan twintig miljoen kaarten te verkopen voor muziek-, sport- en cultuurevenementen. Het onderdeel van Vivendi verzorgt al de kaartverkoop voor onder andere de Eiffeltoren in Parijs en het Engelse Glastonbury Festival.
Loyens & Loeff voorzag de verkopende partijen LiveStyle Coöperatief Holdings en Willmore Investments van juridisch advies. Het betrokken team stond onder leiding van partner Harmen Holtrop en bestond uit Wouter Kros, Stijn Werdmölder, Robert Fröger, Claire Scholten, Ingrid Hijda, Pauline Waalkens, Michel van Agt en Annemiek Houben.
Vivendi deed voor Nederlands juridisch advies een beroep op de diensten van NautaDutilh. Het team bestond uit Jaap Jan Trommel, Joost Kloosterman, Nicole Dashorst, Hilleke Terpstra (allen Corporate M&A), Edward Rijnhout en Sjuul Jentjens (Tax).
In 2013 werd Paylogic, samen met onder meer dancefestival-organisatoren ID&T en Awakenings, overgenomen door het Amerikaanse SFX. Dat bedrijf ging drie jaar later echter failliet, waarna Paylogic weer op eigen benen kwam te staan.