Webhelp, specialist en naar eigen zeggen de Nederlandse marktkleider in customer experiences via alle kanalen – telefonie, sociale media, chat en webcare – heeft het Enschedese Telecats overgenomen. Telecats houdt zich bezig met taal- en spraaktechnologie. Orange Clover adviseerde aandeelhoiuders en management van Telecats, BarentsKrans trad op voor koper Webhelp.
Wereldwijd werken 35.000 mensen bij het van oorsprong Franse bedrijf Webhelp, thans eigendom van investeerder KKR. Webhelp is verder actief in het betalingsbeheer, sales- en marketing in B2B en B2C en technisch meertalig klantcontact. De acquisitie ‘bevestigt de reputatie van Webhelp als technology enabler en verstevigt haar positie als partner voor innovatieve customer contact slotions,’ aldus het bedrijf in het persbericht.
Organge Clover trad op als juridisch adviseur voor de verkopende partij. Pien van Veersen had de leiding, zij werd bijgestaan door associate Yntze Heida. Financieel advies werd verzorgd door Fortaleza Capital.
Michiel Martin (lead) en Esmee Hoogenkamp (associate) van BarentsKrans traden op voor koper Webhelp. Robert-Jan Zwaan en Lisanne Visser namen het notariële gedeelte voor hun rekening. De waarde van de deal is niet bekendgemaakt.