Jumbo voorziet grote complementaire voordelen bij de overname van La Place. De supermarktketen heeft overeenstemming bereikt met de curatoren van La Place BV over de acquisitie van alle activa, de serviceorganisatie en de stand alone vestigingen. Allen & Overy stond Jumbo bij met juridisch advies.
Jumbo is van plan om de meeste stand alone vestigingen van La Place (La Place Restaurants, Food, Cafés, Express en Eventcatering) onder het La Place merk te blijven exploiteren. Naar verwachting zullen vijf tot tien vestigingen na de overname niet worden gecontinueerd. Over een mogelijke doorstart van de exploitatie van de La Place vestigingen in de V&D warenhuizen is Jumbo nog in gesprek met de curatoren.
Het Jumbo concern heeft de ambitie om La Place en Jumbo wederzijds met elkaar te versterken, waarbij wordt gekeken naar uitwisseling van modules, producten en concepten voor de klant. Frits van Eerd, CEO van Jumbo Groep Holding, zegt over de combinatie La Place en Jumbo: “De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience ontwikkelingen zoals ‘eat it or take it’ concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen.”
Allen & Overy voorzag Jumbo van aankoopadvies. Het team werd geleid door Gijs Linse en bestond uit Henry van Geen, Marius van der Torren, Sigrid Jansen en Etienne Courbois.
De Jumbo en La Place formules zullen naast elkaar blijven bestaan en zullen vanuit twee eigen organisaties worden aangestuurd onder leiding van de Raad van Bestuur van Jumbo Groep Holding BV. De Centrale Ondernemingsraad en de vakorganisaties zijn geïnformeerd en de overname wordt gemeld bij de Autoriteit Consument en Markt.
Een overzicht van deze deal is te vinden in de OverFusies databank