Deloitte Corporate Finance en advocatenkantoor Loyens & Loeff adviseren affiliatemarketing bedrijf M4N en de verkopende aandeelhouders bij de overname door het Duitse online marketingbureau Zanox. Advocatenkantoor Freshfields Bruckhaus Deringer adviseert koper Zanox bij de deal. Door de overname krijgt Zanox een stevige voet aan de grond in de Benelux.
Het team van Deloitte staat onder leiding van Corporate finance adviseur Daan Witteveen. Voor Deloitte is het de vierde deal dit jaar in de online media sector. Eerder dit jaar adviseerde het bij de overname van Buienradar.nl door RTL Nederland, de overnae van Q-go door RightNow en de overname van Hyves door de Telegraaf Media Groep.
Loyens & Loeff was dit jaar, net als Deloitte, betrokken bij de overname van online mediabedrijf Q-go door RightNow. Het team van Loyens & Loeff staat staat onderleiding van partner Bas Vletter en bestaat verder uit advocaat Malu Dijkstra, arbeidsrechtadvocaten Fee Stallmann-von Maltzahn en Maureen te Poel, fiscalisten Jochem van der Wal en Louis Lutz en notarissen Guido Portier en Lysa Groven.
Het team van Freshfields Bruckhaus Deringer adviseert het Duitse Zanox. De leiding is in handen van Harald Spruit. Hij werk samen met Max van Verschuer, Robert Jean Kloprogge, Desiree Kemperink, Jurriaan Janssen en Lisa Hees.
M4N was een onderdeel van Mbuyu Community BV van de broers Klaas en Thomas Joosten. Zij hebben het bedrijf in 1999 opgericht. Inmiddels heeft het bedrijf een omzet van €17,9 miljoen en telt het vijftig medewerkers.