Maakt u uw stoelriemen maar vast, want het gaat er hard aan toe in deze Youtube-compilatie van Amerikaanse televisiecommercials van letselschadeadvocaten. De testosteron spat van het beeldscherm in dit smorgasbord van marketinghoogstandjes. “I will hunt them down and hammer them!” “I’ll cut up the competition!”
Maak kennis met Marco The California Switchblade Palumbo uit Oklahoma. Huur hem in voordat de tegenpartij dat doet, want je wil hem niet tegen je hebben. Marco is namelijk The worlds toughest lawyer. MaffiaMarco lijkt eerder een figurant uit the Soprano’s, dan een advocaat. “You dont need to worry about nothing baby… I’ll cut up the competition!”
En voor de vrouwen die niet genoeg van de manse Marco kunnen krijgen: hier doet hij een soort striptease. Zijn nummer is vrij makkelijk te achterhalen, mocht u geïnteresseerd zijn in een date.
Maarrrr….Don’t judge a book by it’s cover, want Marco Knipmes heeft wel aan de prestigieuze Oxford Universiteit gestudeerd. In Engeland. Check zijn bio. Hoeveel Advocatie lezers kunnen dat zeggen….Nou?
Hamertje tik
”Hammer” blijkt een zeer gewilde middle name voor het personal injury lawyersgilde. Hier hamertje tik nummer 1: Lowell the hammer Stanley uit de buurt van Norfolk Virginia. Hij deelt rake klappen uit: “I am the hammer, they are the nails. I’ll hammer them everyday.” Prachtig stuntwerk op de achtergrond, met een betontruck die een Corvette op de vork neemt.
En hier nog meer gehamer van Lowell met een spetterende compilatie van dodelijke aanrijdingen en autocrashes.
Dan Hamertje tik nummer 2: Jim The Hammer Shapiro uit New York. Hij kwam al eens eerder op Advocatie.nl langs met zijn spotje waarin hij sprak over “harten uitrukken”. Jim is zo’n beetje het one-man afvoerputje van de Amerikaanse personal injury advocatuur. Doet de zaken waar zelfs Hammer Lowell geen brood in ziet. Bijvoorbeeld als je van de steiger gedonderd bent of asbest ingeademd hebt. Voor een brandwond weet hij zeven miljoen los te peuteren van de verzekeringsmaatschappij. Geen enkel probleem. Jim “loves to play rough.”
Jim heeft zelf een eigen fansite met al zijn reclamefilmpjes keurig op rij gezet. De gemiddelde Europeaan twijfelt aan zijn geestelijke gezondheid.
En ten slotte Hamertje tik nummer 3. Alweer een Jim: Jim The Texas Hammer Adler. Hamert er schreeuwend op los voor alle onderdrukten der aarde. Vooral als je onderdrukt wordt door een 18-wieler.
Oh nee, hier komt nog Hamertje tik nummer 4. Op internet wemelt het van de spotjes van Jim, en die bleven niet onopgemerkt want Jim kreeg concurrentie van:…Jim Hammer – The Texas Screwdriver. Vlek op vlek.
The strong arm
Nog niet genoeg van al het advocatenstunt en -vliegwerk? Dat komt mooi uit, want Advocaat Brian The Strong Arm Loncar uit Texas ook niet. Hier doet hij een auto-ongeluk na en komt met de schrik vrij om de rest van zijn commercial af te maken. Brian, dol op ongelukken, gooit er later nog een schepje bovenop met een tank.
Maar: what goes around comes around. Vorig jaar werd zijn Bentley nog geschept door een brandweerauto en moest Brian naar het ziekenhuis met een klaplong, een gescheurde milt en tien gebroken ribben. Zijn reputatie deed hem geen goed ditmaal. Eenmaal bij de eerste hulp moest hij de huiverige doktoren ervan overtuigen dat hij geen medical malpractice zaken deed, alvorens ze bereid waren om te opereren. Brian diende een schadeclaim in tegen de stad Dallas voor $ 250.000. Maar waarschijnlijk krijgt hij geen cent van de spuitgasten, want het was zijn eigen schuld.
Het bedroevende niveau van de advocatencommercials is ook komisch duo Ronnie Facmee en José Diaz ook niet ontgaan. Deze uitspraak van het komisch duo: “We are not liars, we are truthers,” verdient een eervolle vermelding.
En als hekkensluiter misschien wel het meest glibberige advocatenspotje van het hele Internet.